czwartek, 23 stycznia 2014

Odpowiedzialność człowieka.

"Bycie człowiekiem to w istocie bycie odpowiedzialnym" Antoine de Saint Exupery

Odpowiedzialny jesteś za otoczenie, za środowisko w którym przebywasz, za planetę o która dbasz lub która niszczysz. 

W moim lesie często muszę sprzątać  po tych ludziach, którzy nie wiedzą, że szkło może sprawić że mój ukochany las przestanie istnieć.  Czy ktoś mi za to płaci? Nie. Czy ktoś o tym wie? Niewiele osób. Brak odpowiedzialności ludzi za środowisko w którym żyjemy jest przerażający.


Odpowiadasz za ludzi wokół Ciebie. Zwłaszcza tych dla których jesteś autorytetem. Jeśli masz dzieci one biorą Ciebie za wzór czy tego chcesz czy nie, nawet one mogą tego nie chcieć. 

Odpowiadasz przede wszystkim za siebie swoje wybory. To jakim jesteś człowiekiem zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Myślisz, że to środowisko? Znam wielu ludzi z rodzin patologicznych, którzy są wyjątkowymi ludźmi, świadomymi i godnymi naśladowania. Wielu tez jest ludzi wychowanych w idealnych warunkach, którzy zachowują się jakby ich życie było jedną wielką destrukcją .

Twoja wolność wyboru jest jednocześnie Twoją odpowiedzialnością za to co robisz. Jeśli masz ochotę w komentarzach zostawić swoje wymówki dlaczego Twoje życie nie jest idealne proszę bardzo. Jednak pamiętaj, że to będą tylko wymówki.

Nie ma idealnych ludzi, są tylko idealne zamiary. Każdy ma prawo do błędu warto się jednak do niego przyznać, a przede wszystkim mieć tego świadomość. Moim ostatnim błędem, który sobie uświadomiłam był plan wybudowania domu w tym roku. Nie słuchałam znawców, że mury muszą przezimować. Dotarło to do mnie dopiero kiedy na którymś ze szkoleń powtórzył to samo mój autorytet. Teraz szukam rozwiązania dobrego, a raczej najlepszego dla mnie.

Co do innych spraw...dzisiaj idę na badanie trochę się boję, a jednocześnie jestem  bardzo ciekawa jakie efekty przynosi to co robię. Jeśli jest lepiej to znaczy że idę dobrze tylko muszę cierpliwie wytrwać. Jeśli efektu nie będzie trzeba będzie pomyśleć co poprawić. Oczywiście egoistycznie robię to dla siebie ;) ale jeśli się uda będę potrafiła pomóc ponad 40 tysiącom ludzi jeśli będą tego chcieli. Gdybym od dawna nie brała odpowiedzialności za swoje życie, nie byłabym dzisiaj w tym miejscu w którym jestem.

Pięknego dnia Ci dziś życzę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miejsce na Twoje słowa :)