niedziela, 22 grudnia 2013

Zdrowe potrawy świąteczne? Kasza jaglana

Witaj właśnie się zastanawiam czy jest możliwość zrobienia zdrowych potraw świątecznych i wigilijnych. Jak myślisz?
Wczoraj zrobiłam śledzie muszą trochę postać, małe ryby morskie jak dla mnie chyba zdrowe? Chyba kwestia przygotowania ich. Dziś biorę się za niezdrowe pierogi...jedyna zdrowa w nich rzecz to kapusta kupiona na rynku z domowego kiszenia bez ulepszaczy pycha... kapusta zwykła kupiona w sklepie jak ja zostawię w lodowce w folii na 2 dzień nie jest jadalna ...tą kiedyś zapomniałam leżała w lodówce 2 dni i nadal była dobra.


Dziś szukałam co pysznego można zrobić z kaszy jaglanej. Nie wiem czy wiesz jak bardzo zdrowa jest ta zapomniana przez nas kasza? ma niesamowite zbawienne działanie na nasz układ pokarmowy.

Jest zasadotwórcza w procesie trawienia, a jak wiemy większość potraw które spożywamy jest niestety kwasotwórcza. Wiadomo też że przyczyną nowotworów jest kwasica metaboliczna  czyli nadmierne zakwaszenie organizmu i stres. 


Wystarczy jeść kasze jaglaną i uprawiać aktywność fizyczną najlepiej na świeżym powietrzu, aby utrzymać równowagę kwasowo- zasadową w organizmie.



  • Kasza jaglana jest bogata w substancje mineralne: wapń, fosfor, żelazo i potas. 
  • Zawiera witaminy z grupy B, które wpływają pozytywnie na pracę jelita grubego. 
  • Zawiera lecytynę pozytywnie wpływająca na naszą pamięć.
  • Ma doskonały skład aminokwasów i jest bardzo dobrym źródłem białka.
  • Odkwasza i oczyszcza organizm
  • Jest lekkostrawna, a przy tym dostarcza sporej dawki energii.
  • Zawiera krzemionkę, dzięki temu pomaga nam dbać o stawy.
Polecana jest przy chorobach trzustki, wątroby, jelit, żołądka i nerek a także przy wyziębieniu organizmu.

W ubiegłym roku wymyśliłam kaszę jaglaną na wigilię taką zwykła na szybko z przyprawami...zdziwiłam się ze tak prosto się robi coś co ma tyle zdrowia. Później często robiłam na obiad zamiast ziemniaków. Dziś przeczytałam w Internecie, że warto 2- 3 razy w tygodniu jeść ja na śniadanie, więc właśnie wymyślam co z niej zrobić, żeby mój młodszy nie mówił jadłem ale zbyt dobra nie była ;)

Bardzo ważne, aby kasza była z dobrego źródła i pamiętaj o wypłukaniu jej. Fantastycznym pomysłem, który dziś znalazłam jest uprażenie kaszy przed ugotowaniem. Ma ona wówczas większe właściwości osuszania wody w organizmie i silniej ogrzewa wychłodzone narządy. Wyjątkowo tez wzmacnia w ten sposób śledzionę. Do porannej sałatki można ja wymieszać z bakaliami, orzechami. Można dolać trochę oleju lnianego, który w połączeniu z kasza traci swój posmak. Więcej przepisów na potrawy z kaszy jaglanej znajdziesz jak je przetestuję. Dbam o swoich czytelników więc najpierw testuje na sobie zanim o czymś napiszę. Właśnie dlatego warto czekać na kolejnego posta chwilkę dłużej. Od nowego roku wpisy będą pojawiać się dwa razy w tygodniu. Natomiast jak zwykle będę się starała żeby było minimum słów maksimum tego czego się dowiedziałam. Miłej niedzieli życzę :)
zapraszam też na mojego wordpresowego bloga www.pasjazycia.com on rozwinie się z czasem. Póki co muszę ze sobą poważnie porozmawiać bo coś ostatnio skupiam się za bardzo na pomaganiu innym zamiast pomagać przede wszysytkim sobie...brzmi egoistycznie? A może jednak to mądre?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miejsce na Twoje słowa :)