środa, 24 lipca 2013

Czym jest syrop glukozowo- fruktozowy?

Ostatnio usłyszałam o syropie glukozowo - fruktozowym. Od jakiegoś czasu zaczęłam oczyszczanie organizmu. No i zastanawiam się skąd toksyny się biorą w moim organizmie, pewnie część z zanieczyszczonego powietrza, ale z pewnością ogromną ilość "pożeram". 

Kiedy moje dzieci były małe czytałam uważnie wszystkie etykiety, czy nie mają składników, które ich uczulają,ostatnio czytam jakby mniej dzieci urosły, a od stałego czytania etykiet odechciewa się jedzenia i tak jestem w stanie wybrać mniejsze zło. albo kupować tylko żywność eko...nie zawsze mam czas iść po nią do sklepu w godzinach jego otwarcia.
Wracając do syropu glukozowo- fruktozowego...brzmi smacznie i zdrowo prawda? Kojarzy sie rewelacyjnie. wyobraź więc sobie moje zdziwienie kiedy usłyszałam, że:

- blokuje hormon zwany "leptyną". który odpowiada za informowanie naszego mózgu, że już się najedliśmy.w efekcie ciągle czujemy się głodni i jemy coraz więcej. Mamy też częściej ochotę na wszystko co słodkie.

- syrop z kukurydzy bo tym jest syrop glukozowo- fruktozowy zakłóca działanie naszej wątroby i powoduje, że nasz metabolizm powoduje wytwarzanie się tłuszczu ze wszystkiego co jemy. W ten sposób przyczynia się do otyłości.

- kukurydza z której jest produkowany jest modyfikowana genetycznie, pewnie słyszałeś o GMO? W innych krajach produkty takie są oznaczone w Polsce przegłosowano, że nie muszą być WIĘC TAK NAPRAWDĘ NIE WIESZ CO JESZ.
- syrop glukozowo- fruktozowy podnosi poziom złego cholesterolu i trójglicerydów
- przyczynia się do cukrzycy typu 2

Zaczęto go produkować jakiś czas temu w USA, szukano rozwiązań tańszych zastępujących cukier. Faktycznie syrop jest tańszy, łatwiejszy do zastosowania w produkcji, ma dłuższą datę przydatności do spożycia i nie krystalizuje się.

W czym znajduje się syrop glukozowo- fruktozowy? Proponuję sprawdzić zastanawiałam się czy pisać czy pozwolić Ci czytać etykiety, ale postanowiłam , że napiszę, a potem sprawdź na etykietach czy mam rację, Sprawdź:
soki, napoje gazowane, płatki, jogurty, słodycze, desery mleczne, lody, galaretki, sosy, serki, musztardy, dżemy, alkohole, wędliny, konserwy rybne, sałatki, mrożona kawa, ciasta, a nawet produkty dla dzieci,

Skro syrop glukozowo- fruktozowy niezdrowy,  cukier niezdrowy to czym słodzić?  
Ja ostatnio testuję stewię najczęściej w liściach do herbaty lub w kroplach do ciasta, jakoś wersja proszkowa smakuje mi chemicznie. O stewi już pisałam jeśli Cie ominął ten artykuł zapraszam:
http://www.jolantajablonska.blogspot.com/2013/04/czy-mozna-zastapic-cukier-czyms-zdrowym.html

dla tych którzy lubią obrazki: 


1 komentarz:

  1. Doskonałym zamiennikiem cukru także jest ksylitol, tak zwany naturalny cukier a jeszcze można używać owoców, suszonych owoców, miodu czy też cytryny lub limonki :)

    OdpowiedzUsuń

Miejsce na Twoje słowa :)