piątek, 7 czerwca 2013

Kiedy ktoś, kogo kochasz nad życie wkurza Cię do granic możliwości....

Kilka lat temu mój syn był w gimnazjum, strasznie trudny wiek. 

Przykładem miłości bezwarunkowej jest właśnie miłość rodzica do dziecka. 

Kiedy dziecko trafia w niewłaściwe środowisko, jakim zwykle są tzw. koledzy z gimnazjum, Taki twór wymyślony przez teoretyków, nie słuchających praktyków

Nie da się nic zrobić, żeby dziecka tam nie wpuszczać w dodatku w trudnym wieku i nagle ideał zmienia się w jakiego obcego typa, z którym ciężko się dogadać. Nic nie chce robić, mówi że się czepiam. Żeby mu pokazać, że coś zrobił nie tak, trzeba mu chyba przeprowadzić śledztwo i pokazać niezbite dowody inaczej się nie przyzna...ech. 

Mimo całej miłości rodzicielskiej szlag mnie trafiał, w dodatku bycie jednoczenie i matką i ojcem do łatwych zadań nie należy. Oboje się zawzięliśmy, że nie ustąpimy i...sytuacja zrobiła się patowa. 

Zadzwoniłam do koleżanki, najlepszego psychologa dziecięcego jakiego znam. Nie miała czasu się, ze mną spotkać, zresztą, ze znajomymi trudno się  pracuje, ale powiedziała mi jedną ważną rzecz, żeby posłuchała siebie jak ja mówię. Jestem tak wściekła, że w głosie mam tylko pretensje i złość i tak się nie da dojść do kompromisu. Powiedziała też, że żeby się dogadać z dzieckiem muszę się najpierw dogadać z byłym mężem... łatwo powiedzieć...gdyby dało się dogadać, to pewnie nie rozwiodłabym się.

U mnie na półce stoją różne książki min. The Sekret. Chyba właśnie tam znalazłam informację, żeby wziąć kartkę i wypisać wszystko to co kocha się w tej osobie. Wypisałam...

Wyszły 2 kartki A4 samych pozytywów. Chyba miałam to przeczytać potem swojemu synowi, ale musiałam gdzieś wyjść i zostawiłam kartki na stole, a on przeczytał. 

Po napisaniu tych kartek zmieniło się moje wewnętrzne nastawienie i zmienił się mój ton głosu. On przeczytał i tez się zmienił...taka przemiana jak w bajce dosłownie czarodziejska :)

Problem rozwiązał się za pomocą kartki papieru i długopisu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. 

Mów bliskim za co ich kochasz codziennie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miejsce na Twoje słowa :)