środa, 17 kwietnia 2013

Tańcz codziennie...13 powodów. Dlaczego warto tańczyć?

Taki napis kiedyś znalazłam na kapslu od mojego ulubionego napoju. Znalazłam go w momencie kiedy zastanawiałam się co jeszcze mogę zrobić dla  swojego zdrowia. Oczywiście zapamiętałam i stosuję, prawie codziennie. 

Dlaczego warto tańczyć?

1. Taniec wzmacnia i uelastycznia wszystkie mięśnie naszego ciała.
2. Doskonale rozluźnia i odstresowuje.
3. Wzmacnia kręgosłup i stawy. To bardzo ważne dla osób siedzących wiele godzin za biurkiem w pracy.
4. Taniec poprawia krążenie krwi i prace jelit.
5. Łagodzi ból.
6. Przyspiesza bicie serca.
7. Pobudza prace układu pokarmowego. Spalamy więcej tłuszczu i gubimy zbędne kalorie.
8.  Podczas tańca w organizmie człowieka wytwarza się noradrenalina i adrenalina, które sprawiają, że czujemy się lepiej i mamy więcej energii.
9. W czasie tańca wytwarzają się też endorfiny tzw. "hormony szczęścia". Z tego powodu taniec jest polecany jako metoda wspomagająca w leczeniu depresji, nerwicy
i innych chorób o podłożu psychicznym.

10. W taniec angażujemy się emocjonalnie,poznajemy własne ciało i wyrażamy osobowość.
11. Tańcząc poprawiamy kondycję i naszą samoocenę.
12. Wykonując rytmiczne ruchy uwalniamy coraz większe pokłady energii.
13. Podczas tańca znika zmęczenie i wraca radość życia.  

Taniec pozwala nam zachować zdrowie i dobrą kondycję oraz  poprawić samopoczucie. Jest sposobem na piękną, harmonijną sylwetkę i lekki chód. Tańcz codziennie.

 Na dobry początek dnia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miejsce na Twoje słowa :)